Uspel sem porihtat težavo z orientacijskim senzorjem ki "drifta". Na mizi doma ne drifta popolnoma 0 in je skoraj idealen kompas. Na čolnu pa ima implementirani Kalmanov filter očitno nekaj težav. Na spremembe smeri se odziva super, s časom pa se počasi odpelje in kaže kurz tudi za več kot 30 stopinj narobe.
Sedaj s pomočjo uteži posameznih komponent GPS in kurza senzorja količini združujem. Upam, da bo v praksi delovalo. Eno je gotovo - avtopilot zaradi tega zabluzil zagotovo ne bo, saj je osnova GPS, fino pa bi bilo, da bi se pravilno in ugodno odzival na spremembe, ki jih GPS ne zazna oz. ne more zaznati. Na podlagi posnetkov nmea2000 streama v tej sezoni, trenutna rešitev daje pravilen in stabilen kurz tudi pri zelo počasni vožnji 2-3 vozle. GPS kurz sam po sebi takrat precej neugledno skače. Gotovo je tudi to, da takšna rešitev ni najboljša za plovila, ki imajo nezanemarljivo bočno komponento premika - jadrnice ko plujejo z jadri. Ampak itak tja SEA-beat ne sodi. Tam je fluxgate najbrž ena od dobrih variant elektronskega kompasa.
Fluxgate je seveda dober tudi na gliserju, ampak težim h kompaktni in robustni rešitvi, ki da dovolj dobre rezultate za svoj namen.
Da bom zadeve lahko dobro preveril, je edina možnost instalacija avtopilota na svoj čoln.
Sem pa v tej sezoni opazil tudi nekaj potencialnih konceptualnih izboljšav na android aplikaciji, ki jih bom v kratkem naredil.
Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Za prihajajočo sezono sem dodal nekaj izboljšav:
- opustil sem prikaz orientacije barke, ker (vsaj meni) kaj dosti pametnega direktno ne pove. Morda bi s povprečenjem lahko dobil vpadni kot barke in ali je na eno stran nagnjena
- namesto prikaza orientacije barke sem naredil prikaz podatkov Victron baterijskega monitorja. Mnogo mnogo bolj uporabno.
- opustil sem prikaz trima motorja -> premaknil sem ga k prikazu tlaka hladilne vode saj sta ti dve zadevi običajno povezani.
- namesto prvotnega prikaza trima motorja sem dodal prikaz še nekaterih zame pomembnih količin;
Mislim da je sedaj prikazano popolnoma vse, kar si želim videt in max. tega kar je na enomotornem manjšem čolnu pomembno tudi zelo zahtevnim uporabnikom.
Informacije je sicer veliko, morda preveč, vendar pomembne so večje in s tem tudi dobro vidne. Ni pa potrebnega praktično nobenega klikanja med plovbo, vse je "na lagerju".
Za letos imam v planu dodat še visokokontrastno temo (ozadje povsem črno, grafika povsem bela) da bo tudi v močnem soncu stvar vidna. Poleg tega bom dodal tudi nočni prikaz (ozadje povsem črno, grafika v rdeči) z možnostjo regulacije intenzitete. Preklop med različnimi temami bo avtomatski, glede na lux-e.
Za nasl. sezono pa sledi še remote client (LAN/Internet) in direktna povezljivost z Open CPN na isti oz. ločeni android napravi.
Na sliki zgoraj so številke v Victron prikazu "fake" ker je Victron na barki. Ostale številke so realne s posnetka iz sezone 2019
- opustil sem prikaz orientacije barke, ker (vsaj meni) kaj dosti pametnega direktno ne pove. Morda bi s povprečenjem lahko dobil vpadni kot barke in ali je na eno stran nagnjena
- namesto prikaza orientacije barke sem naredil prikaz podatkov Victron baterijskega monitorja. Mnogo mnogo bolj uporabno.
- opustil sem prikaz trima motorja -> premaknil sem ga k prikazu tlaka hladilne vode saj sta ti dve zadevi običajno povezani.
- namesto prvotnega prikaza trima motorja sem dodal prikaz še nekaterih zame pomembnih količin;
- napetost alternatorja (pri e-tec 55V) in izhod polnjenja akumulatorja (napetost in tok)
- prikaz obremenitve motorja v %
- prikaz pretoka goriva v L/h
- zdrs propelerja (slip) v %
Mislim da je sedaj prikazano popolnoma vse, kar si želim videt in max. tega kar je na enomotornem manjšem čolnu pomembno tudi zelo zahtevnim uporabnikom.
Informacije je sicer veliko, morda preveč, vendar pomembne so večje in s tem tudi dobro vidne. Ni pa potrebnega praktično nobenega klikanja med plovbo, vse je "na lagerju".
Za letos imam v planu dodat še visokokontrastno temo (ozadje povsem črno, grafika povsem bela) da bo tudi v močnem soncu stvar vidna. Poleg tega bom dodal tudi nočni prikaz (ozadje povsem črno, grafika v rdeči) z možnostjo regulacije intenzitete. Preklop med različnimi temami bo avtomatski, glede na lux-e.
Za nasl. sezono pa sledi še remote client (LAN/Internet) in direktna povezljivost z Open CPN na isti oz. ločeni android napravi.
Na sliki zgoraj so številke v Victron prikazu "fake" ker je Victron na barki. Ostale številke so realne s posnetka iz sezone 2019
- boris
- Pridružen: 08 Sep 2018, 10:53
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Tole pa ratuje čedalje bolj prosfesionalno. Odlično Andrej
Teden na morju je več vreden kot celi dopust
LP
Boris
LP
Boris
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Hvala za ponovno pohvalo. Nivo profesionalnosti se po mojem občutku ni kaj dosti dvignil, le združil sem dva pogleda v enega.
Vsekakor je prostora za izboljšave še precej.
Trenutno delam sekundarni nmea2000 izhod. To bo omogočilo hkratno delovanje dveh odjemalcev: 1. SeaBeat android aplikacija (ki jo je fino imet vedno zraven saj je del kompleta), 2. odjemalec pa bo karkoli drugega ki razume actisense protokol, v mojem primeru K-Server na Raspberry-pi.
Bom še kaj prilepil, ko bo cajt.
Vsekakor je prostora za izboljšave še precej.
Trenutno delam sekundarni nmea2000 izhod. To bo omogočilo hkratno delovanje dveh odjemalcev: 1. SeaBeat android aplikacija (ki jo je fino imet vedno zraven saj je del kompleta), 2. odjemalec pa bo karkoli drugega ki razume actisense protokol, v mojem primeru K-Server na Raspberry-pi.
Bom še kaj prilepil, ko bo cajt.
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Da zadeva čisto ne zamre in ker je prejšnja slika "crknila". Zelo sem slabe volje ker je veliko slik izginilo...
Letos sem malo spremenil stvari, dodal sem prikaz z baterijskega monitorja Victron bmv 600.
Nov dodatek je obkrožen. Upam da najdem cajt, da še kaj novega v zvezi s SEA-Beat napišem. Pravzaprav ni kaj več napisat, zadeva je tehnično končana. Ok je še kaj za pokazat, zgoraj omenjena povezava s Signal K deluje perfektno in s tem je SEA-Beat postal povezljiv z OpenCPN.
Letos sem malo spremenil stvari, dodal sem prikaz z baterijskega monitorja Victron bmv 600.
Nov dodatek je obkrožen. Upam da najdem cajt, da še kaj novega v zvezi s SEA-Beat napišem. Pravzaprav ni kaj več napisat, zadeva je tehnično končana. Ok je še kaj za pokazat, zgoraj omenjena povezava s Signal K deluje perfektno in s tem je SEA-Beat postal povezljiv z OpenCPN.
- sova
- Pridružen: 17 Sep 2018, 10:42
- Kraj: Solkan
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Za dodajanje slik uporabi spodaj levo PRIPONKE.
lp.
lp.
- david
- Pridružen: 07 Sep 2018, 17:26
- Kraj: Ljubljana
Re: Projekt SEA-beat (Beleženje porabe, preplute poti in ostalo...)
Ja, tudi jaz sem slabe volje zaradi izgubljenih slik. Veliko smo objavljali preko povezave: Shrani sliko, ki ne obstaja več, zato smo izgubili dosti slik. Zdaj ko uporabljamo: Priponke preko foruma, se to ne bo več dogajalo.
Mogu ja da budem normalan, al mi nekako glupo.