Hidravlična krmila

Uporabniški avatar
tyson
Pridružen: 17 Sep 2018, 13:21

Re: Hidravlična krmila

Odgovor Napisal/-a tyson »

boris napisal/-a:
24 Mar 2020, 10:58
Seveda je varno. Nisem slišal da bi komu motor odtrgalo. Razen če imaš gnilo zadnjo steno.
Nekje sem gledal en video, kako se je en (od dveh) Mercuryev enostavno snel...zakaj, ne vem.
Saj verjamem, da bo držalo in zdržalo na 4ih vijakih. Sile so velike, zato mi deluje podhranjeno.
Gnila plošča je pa čist nekaj drugega, seveda.
...bolje ispasti glup, nego iz brzog voza...
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Hidravlična krmila

Odgovor Napisal/-a aegir »

Ni velika sila to za 4 take vijake.
Štirje takili vijaki zdržijo bistveno več, vsaj 4x večjo težo in sile, ki jih pri pogonu motor prenaša na čoln.

Z drugimi besedami teoretično bi en vijak držal.
Uporabniški avatar
boris
Pridružen: 08 Sep 2018, 10:53

Re: Hidravlična krmila

Odgovor Napisal/-a boris »

tyson napisal/-a:
25 Mar 2020, 08:00
boris napisal/-a:
24 Mar 2020, 10:58
Seveda je varno. Nisem slišal da bi komu motor odtrgalo. Razen če imaš gnilo zadnjo steno.
Nekje sem gledal en video, kako se je en (od dveh) Mercuryev enostavno snel...zakaj, ne vem.
Saj verjamem, da bo držalo in zdržalo na 4ih vijakih. Sile so velike, zato mi deluje podhranjeno.
Gnila plošča je pa čist nekaj drugega, seveda.
Vsaka krmna stena je skonstruirana za določeno maksimalno moč motorja. To je navedeno v certifikatu plovila. Prav tako tukaj imajo veliko vlogo pritrditveni vijaki motorja. Vijaki so iz poboljšane legure M12. Največja sila nastane pri štartu. Tu govorimo o natezni sili.
Tak vijak prenese sile parih ton.
Druga sila ki nastopi pri obračanju plovila pa je radialna sila pri zavoju. Govorimo o dinamični sili na strig. Tudi v tem primeru glavno vlogo odigra vijak. Zato je pomembno da so spenjalne površine motorja in krmne stene trdno povezane med seboj, da se med spenjalnima površinama pojavi dovolj veliko trenje, da ne pride do zdrsa in posledično do strižne obremenitve vijaka.
Če upoštevamo vse te dejavnike ne bo nobenih presenečenj.
Teden na morju je več vreden kot celi dopust :!:
LP
Boris
Uporabniški avatar
tyson
Pridružen: 17 Sep 2018, 13:21

Re: Hidravlična krmila

Odgovor Napisal/-a tyson »

boris napisal/-a:
25 Mar 2020, 09:06
tyson napisal/-a:
25 Mar 2020, 08:00
boris napisal/-a:
24 Mar 2020, 10:58
Seveda je varno. Nisem slišal da bi komu motor odtrgalo. Razen če imaš gnilo zadnjo steno.
Nekje sem gledal en video, kako se je en (od dveh) Mercuryev enostavno snel...zakaj, ne vem.
Saj verjamem, da bo držalo in zdržalo na 4ih vijakih. Sile so velike, zato mi deluje podhranjeno.
Gnila plošča je pa čist nekaj drugega, seveda.
Vsaka krmna stena je skonstruirana za določeno maksimalno moč motorja. To je navedeno v certifikatu plovila. Prav tako tukaj imajo veliko vlogo pritrditveni vijaki motorja. Vijaki so iz poboljšane legure M12. Največja sila nastane pri štartu. Tu govorimo o natezni sili.
Tak vijak prenese sile parih ton.
Druga sila ki nastopi pri obračanju plovila pa je radialna sila pri zavoju. Govorimo o dinamični sili na strig. Tudi v tem primeru glavno vlogo odigra vijak. Zato je pomembno da so spenjalne površine motorja in krmne stene trdno povezane med seboj, da se med spenjalnima površinama pojavi dovolj veliko trenje, da ne pride do zdrsa in posledično do strižne obremenitve vijaka.
Če upoštevamo vse te dejavnike ne bo nobenih presenečenj.
Hvala za popolno razlago!
...bolje ispasti glup, nego iz brzog voza...
Odgovori