Yamaha fuel management + Garmin
- boris
- Pridružen: 08 Sep 2018, 10:53
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Stopi
Kot sem ti povedal. Garmin bo na ekranu izpisal le podatke katere bo dobil od motorja in jih vidiš na originalnih števcih. Poleg tega podatki med seboj niso kompatibilni ker stari motor pošilja podatke NMEA 0183, novi Garmin ploterji pa komunicirajo po NMEA 2000.
Da vse skupaj funkcionira moraš:
1. Narediti mrežo NMEA 2000. Strošek cca 100€
2. Kupiti vmesnik za Yamaho. Strošek 80€.
3. Kupiti pretvornik iz NMEA 0183 na NMEA 2000. Strošek 120€.
Kako izgleda omrežje pa lahko vidiš tukaj.
Kot sem ti povedal. Garmin bo na ekranu izpisal le podatke katere bo dobil od motorja in jih vidiš na originalnih števcih. Poleg tega podatki med seboj niso kompatibilni ker stari motor pošilja podatke NMEA 0183, novi Garmin ploterji pa komunicirajo po NMEA 2000.
Da vse skupaj funkcionira moraš:
1. Narediti mrežo NMEA 2000. Strošek cca 100€
2. Kupiti vmesnik za Yamaho. Strošek 80€.
3. Kupiti pretvornik iz NMEA 0183 na NMEA 2000. Strošek 120€.
Kako izgleda omrežje pa lahko vidiš tukaj.
Teden na morju je več vreden kot celi dopust
LP
Boris
LP
Boris
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Stopi!
To je navaden števec za namakanje in mikro merilec pretoka odporen na bencin! To ni povezljivo z ničemer in moraš preračunat trenutno porabo ! Napr 0, 1 l/min je 6l /uro. Večina merilnih sond ne more beležiti pretoke pod 0,02l/min, kar pomeni da pri malih obratih kaže nič in ne beleži skupne porabe. Pri vožnji je poraba točna in za določeno pot lahko pogledaš, koliko si porabil!
Zadeva je preprosta in poceni, dalo bi se jo tudi vgraditi.
https://www.ebay.com/itm/322115021364?redirect=mobile
https://www.google.com/search?q=Water+D ... gzT5WXM%3A
Njihov sezor ni v redu, ker ne meri mikro pretokov! Nekje imam še en mikro senzor, če bo kdo hotel merit!
Ps. Pa še nekaj o porabi! Ne se zanašat na izračune o dosegu, ki ti jih da elektronika na podlagi trenutne porabe!
Če se vreme spemeni, se bo tudi poraba in pri kalkulaciji brez rezerve ostaneš brez goriva nekje na sredi, po možnosti v nevihti!
Bencin planiraj vedno tako, da ti ga pri normalnem povratku ostane 1/3.
To je pravilo pri potapljanju v jamah, in tisti, ki se tega držijo so še vedno med nami!
Na morju je malo manj drastično, ali pa tudi ne!
To je navaden števec za namakanje in mikro merilec pretoka odporen na bencin! To ni povezljivo z ničemer in moraš preračunat trenutno porabo ! Napr 0, 1 l/min je 6l /uro. Večina merilnih sond ne more beležiti pretoke pod 0,02l/min, kar pomeni da pri malih obratih kaže nič in ne beleži skupne porabe. Pri vožnji je poraba točna in za določeno pot lahko pogledaš, koliko si porabil!
Zadeva je preprosta in poceni, dalo bi se jo tudi vgraditi.
https://www.ebay.com/itm/322115021364?redirect=mobile
https://www.google.com/search?q=Water+D ... gzT5WXM%3A
Njihov sezor ni v redu, ker ne meri mikro pretokov! Nekje imam še en mikro senzor, če bo kdo hotel merit!
Ps. Pa še nekaj o porabi! Ne se zanašat na izračune o dosegu, ki ti jih da elektronika na podlagi trenutne porabe!
Če se vreme spemeni, se bo tudi poraba in pri kalkulaciji brez rezerve ostaneš brez goriva nekje na sredi, po možnosti v nevihti!
Bencin planiraj vedno tako, da ti ga pri normalnem povratku ostane 1/3.
To je pravilo pri potapljanju v jamah, in tisti, ki se tega držijo so še vedno med nami!
Na morju je malo manj drastično, ali pa tudi ne!
Morski Vuk
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Pri teh senzorjih je potrebno biti previden, saj na njih pride do tlačnega padca. Povedano drugače, črpalka goriva mora premagovati večji podtlak, kot ga brez senzorja. 75 konjska 2T yamaha pri polnem gasu potegne vsaj 30L/h goriva, ki ga mora dobit.
Ne vem kako je z restrikcijo dovoda goriva pri yamahah, za evinrude e-tec lahko samo povem, da so luknje v batih običajna posledica le te. Eno je vplinjač, drugo D.I. skupno obema pa je, da revna mešanica ni dobra stvar za motor.
Bolj ko želiš točen števec pri nizkih obratih/porabi, manjšo dizico za pogon turbinice potrebuješ. Mala dizica pa bo pri večjih pretokih problem...
Senzor je zato potrebno izbrat glede na max pretok in za motor še sprejemljiv tlačni padec.
Ne vem kako je z restrikcijo dovoda goriva pri yamahah, za evinrude e-tec lahko samo povem, da so luknje v batih običajna posledica le te. Eno je vplinjač, drugo D.I. skupno obema pa je, da revna mešanica ni dobra stvar za motor.
Bolj ko želiš točen števec pri nizkih obratih/porabi, manjšo dizico za pogon turbinice potrebuješ. Mala dizica pa bo pri večjih pretokih problem...
Senzor je zato potrebno izbrat glede na max pretok in za motor še sprejemljiv tlačni padec.
- aegir
- Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Pri temle od jamahe se presek nikjer ne zmanjša. Je pa primeren za v6 200+ konjske 2t motorje.
Tak zanimiv dizajn senzorčka je.
Tak zanimiv dizajn senzorčka je.
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Turbo ali kaj drugega?
- aegir
- Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Notri je vrtavka ja, ampak je na tak zanimiv način narejena, meri jo pa par optičnih diod, kot pri koleščku miške.
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Pri mericih za tankanje v l na minuto so pretoki predimenzionirani za 60x, zato ni te bojazni!
Morski Vuk
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Kaj je predimenzionirano glede na kaj?Pri mericih za tankanje v l na minuto so pretoki predimenzionirani za 60x, zato ni te bojazni!
Turbinski merilniki pretoka tako radialni, kot aksialni, na vrtavke ali ropotuljice so pri malih pretokih zelo nelinearna zadeva. Poskrbeti je potrebno, da je tok ki poganja turbinico ali vrtavko ali ropotuljico čimbolj hiter in s tem turbulenten. To zagotavlja mala šobica, ki je noter in je pri določenih izvedbah zamenljiva. Na račun te šobice pa je pri velikih pretokih velik upor. Nelinearnost se izmeri in se jo ustrezno kompenzira.
Kolikortoliko točen merilnik takšne izvedbe je, kot že enkrat napisano, kompromis teh dejstev. Z drugimi besedami to pomeni, da imaš za male motorje merilnike prilagojene malim pretokom, za velike pa so pretoki večji. Merilnik namenjen 200 konjskem motorju bo pri 50 konjskem, ki dela z malim gasom, stal na miru. Pri večjih pretokih se senzor obnaša precej linearno in tudi napake so manjše.
Meritev pretoka je odvisna od viskoznosti medija in pri bencinu ima temperatura nanjo kar velik vpliv. Če se merilnik kalibrira na poletne razmere, bo pozimi kiks večji in obratno. Vsi poceni merilniki so tem dejstvom pavšalno prilagojeni in ker kalibracije ne podpirajo, na prav veliko točnost ne moreš računati z njimi.
Sem se kar nekaj ukvarjal s tem, tudi naredil sem svoj merilnik in ga spravil da je bil linearen (z napako pod 5%) v območju od 0.2l/h pa do 40l/h ko je na njem znašal padec okoli 18 kPa kar je bilo za moj motor še sprejemljivo po service manualu. Pretok 0.2l/h je kapljanje vode iz pipe, ko kapne 1 kapljica na 1.5s
Bi rad videl en kitajski drekec od merilnika, ki to zmore.
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Predimenzioniran je na maximalen pretok, to pomeni da ti ne bo delal problemov pri delovanju motorja pri maksimalni porabi!
Kar se tiče sond ima večina motorjev iste sonde za 50 in 250ks motorje.
Kitajske sonde so itak prisotne povsod so pa dovolj natančne, sploh če jih primerjaš s merilniki na črpalkah, kjer v 22l kovinski rezervoar natočim tudi 24l, drzi pa točno 20,07l, zmerjeno z ročno menzuro!
Ko semprimerjal mikro merilnik in njegovo porabo z dejansko porabo in gps podatki je bila razlika pod 5%, kar je zame sprejemljivo in glede na ceno več kot odlično!
Če pa hočeš original potem plačaš 500+€ in ne diskutiraš.
Zame je 500€: 50+ ur glisiranja!
Kar se tiče sond ima večina motorjev iste sonde za 50 in 250ks motorje.
Kitajske sonde so itak prisotne povsod so pa dovolj natančne, sploh če jih primerjaš s merilniki na črpalkah, kjer v 22l kovinski rezervoar natočim tudi 24l, drzi pa točno 20,07l, zmerjeno z ročno menzuro!
Ko semprimerjal mikro merilnik in njegovo porabo z dejansko porabo in gps podatki je bila razlika pod 5%, kar je zame sprejemljivo in glede na ceno več kot odlično!
Če pa hočeš original potem plačaš 500+€ in ne diskutiraš.
Zame je 500€: 50+ ur glisiranja!
Morski Vuk
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Yamaha fuel management + Garmin
Vsak za gorivo namenjen rezervoar ima nekaj rezerve, da gre 24L v nazivnih 22L je OK! S tvojo menzuro pa je verjetno nekaj narobe in če na podlagi nje podajaš ocene o točnosti poceni merilnikov je povsem možno, da prideš to takšnih zaključkov kot jih navajaš tukaj.Kitajske sonde so itak prisotne povsod so pa dovolj natančne, sploh če jih primerjaš s merilniki na črpalkah, kjer v 22l kovinski rezervoar natočim tudi 24l, drzi pa točno 20,07l, zmerjeno z ročno menzuro!
Moje izkušnje s temi merilniki so precej drugačne od tega kar navajaš ti. Se pa neglede na vse skupaj iz debate umikam.