Električna vezava na plovilu

Uporabniški avatar
Ljubitelj_morja
Pridružen: 23 Avg 2019, 22:08
Kraj: Velenje

Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj_morja »

Spoštovani.
Pred dobrim mesecem dni sem kupil nov (testni) čoln z motorjem Suzuki DF60A. Pri podrobnem pregledu električne inštalacije sem ugotovil, da je vse zvezano zelo na "hitro", po principu "samo da dela". Čez zimo si bom vzel čas in bom uredil električno inštalacijo na čolnu. Ker se z elektro inštalacijami ne ukvarjam profesionalno ampak samo ljubiteljsko, me zanima ali sem narisal pravilno oziroma ali razmišljam prav?
Vsak komentar in nasvet, kako popraviti vezavo, bo dobrodošel.
Hvala vsem že vnaprej.
OP.: Fotografije so od dejanskih elementov.

Pozdrav, Dejan
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a aegir »

Ok si zastavil samo motorja ne veži preko tega odklopnika, ker ti lahko skuri ecu. Te odklopniki navadno niso za take ampere kot jih vleče štarter.

Poleg tega ima tista stikalna plošča varovalke če prav vidim kar pomeni da voziš kroga preko dveh varovalk, kar nima smisla in če ena pregori druga pa ne zna bit blesava situacija ker je varovalka ok pa ne dela..
Uporabniški avatar
kojoti
Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a kojoti »

Imaš tri porabnike in tri stikala z varovalkam, vezava preko tiste vmesne tablica z varovalkam se mi zdi nepotrebna.

Pa pozicijske lahko daš na isto stikalo, rdeča, zelena in bela. Potem ti še eno stikalo ostane za fišfainder, radio,...

tako nekako
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Uporabniški avatar
Ljubitelj_morja
Pridružen: 23 Avg 2019, 22:08
Kraj: Velenje

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj_morja »

Pozdravljena.
Fanta, hvala. Imata prav, res je nesmiselno imeti v enem tokokrogu 2 varovalki. Delamo po načelu čim manj komplicirat, kajne? Tako je tudi prav.
Imam pa še eno vprašanje zate Aegir: Kateri odklopnik mi svetuješ?
Kojoti: Se ti zdi, da aku odklopnik ni potreben? Bi bilo potem potrebno odklapljat klemo iz akumulatorja?

Hvala še enkrat obema za nasvete in pomoč. Želim vama in vsem lep praznični december.
Pozdrav, Dejan
Uporabniški avatar
kojoti
Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a kojoti »

Jaz ga nimam in tudi ne odklapljam akumulatorja, bi ga moral?
Uporabniški avatar
Ljubitelj_morja
Pridružen: 23 Avg 2019, 22:08
Kraj: Velenje

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj_morja »

V bistvu res ne... tudi v avtu ga ni, kajne?
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a aegir »

Če imaš veliko porabnikov in čoln dlje puščaš v vodi je fino, če je odklopnik med porabniki in akujem. Motorja pa jaz nebi vezal preko odklopnika ampak direkt. Že tko so kdaj kakšni problemi s kako klemo pa bogim kablom v izolaciji, odklopnik je pa sam še ena točka kjer gre lahko kaj narobe.

Ne vem pa kateri so res kvalitetni, vem samo da je večina totalni šrot.

Če se kakšna priznana firma podpiše gor pol je verjetnost, da je dokaj solidna roba precej večja kot pri no name kitajskem šrotu.
Uporabniški avatar
Harry
Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a Harry »

Dodatne varovalke niso potrebne, razen če boš vezal še kaj dodatnega! Varovalke morajo biti vodotesno zaprte, ne take kot so v avtu, ker je na čolnu vedno prisotna sol v prašni obliki ob burji in visoka zračna vlaga ob jugu, posledično je vse, kot bi občasno polil s čisto morsko vodo.
Poglej si kvalitetne odklopnike za 300 in več A, ne kupuj kitajcev za 5€. Lahko zmontiraš tudi varovalko 300A z vodotesnim ohišjem za HiFi.
Najceneje je klema na odklop in še takoj lahko odstraniš aku iz čolna.
Odklop akumulatorja je pomemben zato, ker v mirovanju nastajajo razni galvanski tokovi, ki se še okrepijo, če je pod napetostjo.
Avto pač ne stoji v slani vodi!
Daleč najbolj pomembna pa je sama vezava:
Kabli morajo biti vsaj 2,5mm2 mehki in pokositreni.
Spojke morajo biti prav tako pokositrene.
Rabiš posebne klešče za spojke, nikakor ne smeš ciniti kontaktov.
Za skupno maso lahko uporabiš 10mm2, vendar ne za startne kable, ki morajo biti strogo ločeni in čim manjkrat prekinjeni ( samo + odklopnik).
Če bos spajal minuse(-) skupaj, mora biti spojnica zaščitena pred vlago.
Vse spoje instalacije je dobro večkrat na leto pošpricati z oil sprejem kot tudi motor pod pokrovom, wd40 je bolj za silo.
Če bos ponoči glisiral ti priporočam vgradno dodatne krmne bele luči, na sidrno 360°pa daj močnejšo led žarnico in jo uporabljaj kot luč pri krcanju ali na sidru in pri ribolovu s panulo in jo ne spojiti skupaj s pozicijskimi lučmi (rdeča, zelena), ker ne boš nič videl naprej zaradi bleščanja.
Nazadnje spremenil Harry, dne 09 Dec 2019, 18:26, skupaj popravljeno 1 krat.
Morski Vuk
Uporabniški avatar
kojoti
Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a kojoti »

Harry napisal/-a:
09 Dec 2019, 17:41
Odklop akumulatorja je pomemben zato, ker v mirovanju nastajajo razni galvanski tokovi, ki se še okrepijo, če je pod napetostjo.
A stikalna plošča, glede na to, da do nje vodi samo ena žica, če ugasneš vsa stikala ne zadostuje? Mora bit še odklopljena klema?
In najbrž bi se posledica teh galvanskih toko že kje videla?
Uporabniški avatar
Harry
Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41

Re: Električna vezava na plovilu

Odgovor Napisal/-a Harry »

Žice, ki so pod napetostjo čeprav po njih ne teče tok propadajo, ce niso pokositrene, ker vlečejo sol in zračno vlago zaradi električnih potencialov.
To niti ni tako grozno saj navadne žice zdržijo kakih 5 let, vecji problem je notranjast motorja, kjer je inox, železo, baker in aluminjaste litine.
Pri izvenkrmnih motorjih sem opazil propadanje glavne anode pri trimu tudi pozimi na suhem pri prikljopljenem aku.

Če imaš direktno spojene sončne celice, potem je zelo pomembno, da imas odklopnik.
Morski Vuk
Odgovori