Elise

Uporabniški avatar
david
Pridružen: 07 Sep 2018, 17:26
Kraj: Ljubljana

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a david »

Dole napisal/-a:
30 Jan 2020, 13:16
Sam ali vse skup isto okoli 5400. Poraba je bila najnižja 0.9 l nižje ne gre.
Imam občutek, da se vrti v "prazno" tam nad 4500 pa občutek kot sa vleče zrak.
Max obrate imaš prave. Najbolj idealno je od 5100-5500. Yamaha ima blokado motorja na 6200 obratov. Kakšna je pa končna hitrost?
Kar se pa tiče vrtenja v prazno in zajemanja zraka, da nimaš mogoče motor previsoko zmontiran na krmo.
Mogu ja da budem normalan, al mi nekako glupo.
Dole
Pridružen: 08 Okt 2018, 21:07

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a Dole »

Končna hitrost mislim da 38 kn.
Motor nižje ne gre oz. sloni na vrhu krme.

Za tisto kar rabim sem čisto zadovoljen.
Uporabniški avatar
kasaudio
Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a kasaudio »

Kakšna je pa končna hitrost?
Kar se pa tiče vrtenja v prazno in zajemanja zraka, da nimaš mogoče motor previsoko zmontiran na krmo.
Zelo redko se sicer pri gliser jih zgodi, da je motor previsoko pri pravilnem propelerju. Motor postavit do konca dol ni nobena garancija da ne bo lufta vlekel. Takrat peta orje in omočen je profil pete, ki temu ni namenjen oz. je zaradi konstrukcije precej debelejši. Situacijo da motor orje pa prepoznaš po tem, da se voda neposredno ob peti dviguje zelo visoko in da motor od spodaj zaliva.

Jaz imam na svojem čolnu motor povsem ven (na zadnji luknji) in če bi imel jackplate bi ga z veseljem še kakšna 2cm ven dvignil, pa nebi nobenega zraka potegnil. Prej bi potegnil zrak v hladilni sistem, kot bi propeler grif zgubil. Če podaljšam linijo dna čolna, pol kraka propelerja iz vode ven pogleda in ne potegne lufta niti malo. Edino v ostrem zavoju pri hitrosti bi ga znalo.

Oblika pete je od proizvajalca do proizvajalca malo drugačna (razmerje med dolžino in širino profila) in ima določen vpliv tudi glede tega.
Uporabniški avatar
david
Pridružen: 07 Sep 2018, 17:26
Kraj: Ljubljana

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a david »

Na rostfrei elise se precej hitro nabere vodni kamen, zato je potrebno redno čiščenje. Jaz uporabljam samo čistilo za vodni kamen (brez drgnjenja). Prej:
IMG_20200701_084504.jpg
Potem:
IMG_20200701_085135.jpg
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Mogu ja da budem normalan, al mi nekako glupo.
Uporabniški avatar
david
Pridružen: 07 Sep 2018, 17:26
Kraj: Ljubljana

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a david »

Nisem ravno pristaš tega, da se napačno eliso zbrusi za boljše rezultate kot v tem primeru:
IMG_20200707_145827.jpg
Elisa mora biti centrirana. Sem že imel primere, ko se je zaradi takih predelav razletel menjalnik.
Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
Mogu ja da budem normalan, al mi nekako glupo.
Uporabniški avatar
tyson
Pridružen: 17 Sep 2018, 13:21

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a tyson »

Ne morem verjet, da grejo sploh predelat fabrikat :roll:
...bolje ispasti glup, nego iz brzog voza...
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a aegir »

Dokler je prop zbalansiran ni problem, pač to da se tkole odbije je neka performance predelava za propelerje sam pol je odvisno al to dela nekdo, ki stvari pozna, praviloma so to propelerske delavnice, al en jolbe doma s fleksarco al pa na stružnco.. :mrgreen:
Uporabniški avatar
boris
Pridružen: 08 Sep 2018, 10:53

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a boris »

Na sosednjem forumu je strokovnjak ki redno montira predimenzionirane propelerje, nato jim zmanjšuje obseg in oža krake. Ta izdelek je podoben.
Teden na morju je več vreden kot celi dopust :!:
LP
Boris
Uporabniški avatar
kasaudio
Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a kasaudio »

Kdor ne dela, ne greši.

Strokovnjak na sosednjem forumu je meni glede propelerjev vseeno odprl novo dimenzijo oz. pristop. Izhaja pa iz dirkaškega sveta, v elektro jet letalskem modelarstvu je postavil državni hitrostni rekord. Ne vem ali je že presežen. Morda je imel kdaj težave se spustit na nivo težkih rekreacijskih oz. počitniških plovil kjer so razmerja moč/masa in tudi rang hitrosti popolnoma drugačne kot pri dirkah.

Tisto z predimenzioniranim propelerjem, ki se je potem predeloval pa je najbrž res bila napaka. Forumi so pač forumi, nasveti in pomoč so večinoma brezplačni in vedno je treba še lasten augenmass imet.
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Elise

Odgovor Napisal/-a aegir »

Problem je v težavnem testiranju. Če bi živel 3m od vode, bi tudi jaz fleksal in tepel propelerje na nakovalu za koso pol pa takoj test in sem prepričan da bi po parih sesutih menjalnikih prišel do kakšne super opcije, problem je da sem s celine in si ga lahko vrtim samo pod tušem al pa v najboljšem primeru v potoku.

Ista težavnost verjetno pesti omenjene rabote, ker na koroškem ni morja..
Odgovori