Volanska zajla

Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a aegir »

viewtopic.php?f=29&t=62&start=130

Tle sm slike nalimal.
Namesto mehanizma za zajlo zmontiraš hidravlično "helm" črpalko na katero se montira volan, zadaj pri motorju pride pa hidravlični cilinder. Povezano je oboje z dvema cevkama, v primeru avtopilota pa se na cevki zmontira še dva T kosa in črpalko, ki jo upravlja računalnik avtopilota.

Slika

V sredini je volanska pumpa, zgoraj cilinder, levo AP pumpa, desno pa AP računalnik.

Vse je "no problem" do neke mere, dokler se ne zakomplicira, pol je pa "yes problem". :lol:
Uporabniški avatar
kasaudio
Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a kasaudio »

Ko pridem do čolna, dobiš fotko. Mislim pa, da ni nobene verige nikjer.
Takole je in lufta je zelo malo.

Slika
Uporabniški avatar
tyson
Pridružen: 17 Sep 2018, 13:21

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a tyson »

Majko mila, kolk enih elementov iz katerih se lahko pokadi...
Bom jest veselo na roke šofirou po morju, pa bo "no problem"! :D

Najprej moram na morje, do sploh probam, kako in kaj, potem bom razmišljal o teh rečeh...mogoče.

Spremljam zavzeto tele infoje, ker mogoče pridejo prav.
...bolje ispasti glup, nego iz brzog voza...
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a aegir »

Podoben sistem kot t85 sam bolj na flah je videt. T85 je ogromen sem mel kar problem ga stlačit pod konzolo pri ondi.

Tyson: lahk se pokadi ampak v umesnem času dokler se ne lahk pa z eno roko babo za nogo držiš z drugo pa per ožemaš. :D
Uporabniški avatar
kasaudio
Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a kasaudio »

Vprašanje glede hidravličnega volana in autopilota...

Naslednja situacija: lagano sportski furaš, in naenkrat par m pred čolnom želva (to se mi je zgodilo letos). Zadnji moment sem odvil stran, želvo sem malo oplazil/odrinil ali pa tudi ne, z zaključkom tube, ker sem sunkovito odvil in se je čoln zelo nagnil. Vse je bilo v sekundi. Če nebi tako reagiral, bi jo nabasal na polno.

Kako bi to šlo z avtopilotom?

Slika

Želvo pa smo skoraj nabasali na relaciji Unije-Susak.

LP
Nazadnje spremenil kasaudio, dne 07 Nov 2019, 13:25, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a aegir »

Namotaš isto kot brez, volan je hidravlično vezan na cilinder ves čas. Pumpa ima zmogljivost 0.8L/min, to z volanom s hitrim sukanjem brez večjih težav override-aš.

Avtopilot po tem po smeri in premiku vidi, da si sunkovito odvil in pol počasi nazaj začne popravljat smer.

Pol je pa še opcija če dovolj na daleč opaziš oviro, da prtisneš funkcijo obvoz in AP sam naredi v naprej definiran lok izogibanja.

Je pa del sistema tudi fizična tipka, ki jo zmontiraš za on/off avtopilota, tako da v taki situaciji, če pol v celoti prevzameš ga na ta gumb ugasneš, da ni treba po touchscreenu iskat komand.
When your boat is under autopilot control, you can override the pilot at any time by steering the wheel in the normal way. As soon as you release the wheel, the SportPilot automatically regains control to maintain the boat's current heading.
Uporabniški avatar
kasaudio
Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a kasaudio »

Ok. Pol je override možen. To je bistveno. A ko AP dela se volan vrti, ali je kakšen bypass, da je na miru?
Tyson: lahk se pokadi ampak v umesnem času dokler se ne lahk pa z eno roko babo za nogo držiš z drugo pa per ožemaš. :D
Problem je lahko ravno v želvah in drugih plavajočih zadevah, nedaj bože plavalcih (ki sem ga tudi že srečal in obvozil) na povsem odprtem morju. J...l sem mu m...r itak na polno. Ponavadi je 1x na sezono en tak dogodek, da je treba hitro odvit in obvozit.
Uporabniški avatar
KLEMN
Pridružen: 09 Sep 2018, 21:09

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a KLEMN »

Bl pučas vozte......mene se želve pa kopalci izogibajo, ne jest njih.... :lol:
Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a aegir »

kasaudio napisal/-a:
07 Nov 2019, 12:32
Ok. Pol je override možen. To je bistveno. A ko AP dela se volan vrti, ali je kakšen bypass, da je na miru?
Tyson: lahk se pokadi ampak v umesnem času dokler se ne lahk pa z eno roko babo za nogo držiš z drugo pa per ožemaš. :D
Problem je lahko ravno v želvah in drugih plavajočih zadevah, nedaj bože plavalcih (ki sem ga tudi že srečal in obvozil) na povsem odprtem morju. J...l sem mu m...r itak na polno. Ponavadi je 1x na sezono en tak dogodek, da je treba hitro odvit in obvozit.

Pri hidravličnem sistemu je v tem volanskem mehanizmu 7 takih malih aksialno postavljenih batkov in sistem nepovratnih ventilov. Batki črpajo olje samo v eno smer (relativno na batek) in vsak samo sedmino obrata tako da so premiki možni samo na relaciji volan -> motor, obratni premiki niso možni ker te batki v kontra smeri ne morejo delovati niti ne morejo zavrteti volana ker delujejo aksialno, ne radialno.

AP pumpa pa je vzporedno vezana na obe oljni liniji. Če se zavrti v levo črpa olje iz leve cevi v desno in obratno, posledično zadaj premika cilinder v eni ali drugi smeri.

Če bi pri tem premikala tudi volan, bi bila neznanka koliko se je premaknil cilinder in koliko volan s tem da če bi držal volan bi se motor hitreje obrnil ipd.

Hidravlični sistem je zelo enostaven, cilinder ima na sredini batnice tesnilo in na vsaki strani en port za olje. Da bi cilinder premaknil levo ali desno jw potrebno iz recimo desnega porta v levega prečrpati N količino olja.

Za prečrpavanje je lahko ena taka helm pumpa, lahko jih je pa 10, večje barkače imajo dva ali pa tri volane vse samo vzporedno vezane na tidve cevki.

Isto vlogo prevzame tudi ta ap pumpa, prečrpava olje z ene v drugo kolikor časa ji veleva AP računalnik.

Motor pumpe je enostaven ima 2 žici, in če obrneš pola se kontra vrti.
Uporabniški avatar
Harry
Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41

Re: Volanska zajla

Odgovor Napisal/-a Harry »

Pri menjavi ali montaži mehanizma volana in zajle moraš paziti da sta oba istega tipa!
Če je vse skupaj že nekajkrat preskočilo, bo potrebno zamenjati tudi polža.
Ob najmanjšem uporu na volanu je potrebno zamenjati zajlo, drugače uničiš še polža v mehanizmu in ko zamenjaš samo zajlo, ima potem luft.
Kot je napisal mare, je treba motor in volan postaviti v skrajni točki in na obeh straneh zategniti zajlo.
Potem damo motor na sredino in fiksiramo sam volan na mehanizem.
Velikokrat sem opazil, da je zajla pri motorju premalo zategnjena in ima zato luft.

Hidravlika je druga zgodba, vendar jo je tudi treba servisirat, ker nič v slani vodi ni večno!
Morski Vuk
Odgovori