Gumenjak vs plastičen čoln
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Moj RIB napumpam konec aprila ko ga iz garaže porinem v morje. Dokler je vedno bolj vroče ga ni potrebno nič dopumpavati, ker varnostni ventil izpusti samo toliko zraka, da ne pride do poškodb.
Če pride huda ohladitev za 20 stopinj (s 35 na 15), je potrebno malo dopumpati in še jeseni 1x ali 2x, če ga imas v vodi do 15 Novembra.
Lahko tudi zategneš varnostni ventil in ga sploh ni treba dopumpati, vendar potem ne sme biti izven vode v najhujši vročini.
Če pride huda ohladitev za 20 stopinj (s 35 na 15), je potrebno malo dopumpati in še jeseni 1x ali 2x, če ga imas v vodi do 15 Novembra.
Lahko tudi zategneš varnostni ventil in ga sploh ni treba dopumpati, vendar potem ne sme biti izven vode v najhujši vročini.
Morski Vuk
-
- Pridružen: 18 Okt 2018, 18:30
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Harry, lahko poveš kaj o plovnih lastnostih Graša 20 v težkem morju?Harry napisal/-a: ↑21 Maj 2019, 23:21Do sedal sem imel v lasti 13 gumenjakov in 5 škafov. Najmanjši gumenjak je bil beograd sport 330, največji Dumi 650 z yamaho 200 2t.
Od škafov Boston whaler13, elan cc22,s 150 johnsonom, Belingardo cabin fish z 90 konji, ranieri 550 z notranjim motorjem in Grašo 20 z yanmarjem 125 ks.
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Za razburkano morje moraš voziti v polizpodrivnem režimu, to se pravi 10 do 14 milj, s tem ohraniš bočno stabilnost in visoko dvignjen
kljun. Za to je dovolj vgarajen motor 80KM diesel.
Pri 125 YANMAR lahko preideš v gliserski način, kjer doseže 19 do 22Nm, odvisno od obremenitve in propelerja.
Vožnja ni primerna za težko morje, ker kljub ostremu kljunu dvigne ven vso ravno krmo in prične udarjati po valovih in tudi izgubi bočno stabilnost, poraba L na Nm, je sicer manjša, vendar je ta režim primeren le za mirno morje.
Bistvena prednost te barke je, da omogoča različne hitrosti od 5 do 15Nm v polizpodrivnem režimu, kjer ne rije in ne glisira in je bočno stabilna.
Kokpit je majhen in slabo izkoriščen zaradi motornega pokrova in zaobljene krme.
kljun. Za to je dovolj vgarajen motor 80KM diesel.
Pri 125 YANMAR lahko preideš v gliserski način, kjer doseže 19 do 22Nm, odvisno od obremenitve in propelerja.
Vožnja ni primerna za težko morje, ker kljub ostremu kljunu dvigne ven vso ravno krmo in prične udarjati po valovih in tudi izgubi bočno stabilnost, poraba L na Nm, je sicer manjša, vendar je ta režim primeren le za mirno morje.
Bistvena prednost te barke je, da omogoča različne hitrosti od 5 do 15Nm v polizpodrivnem režimu, kjer ne rije in ne glisira in je bočno stabilna.
Kokpit je majhen in slabo izkoriščen zaradi motornega pokrova in zaobljene krme.
Morski Vuk
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Po mojem okusu in izkušnjah ena izmed bolj neuporabnih bark. Prostor izjemno slabo izkoriščen, poraba visoka, ko so valovi in pluješ izpodrivno se ziblje ko pijanec.
Katerakoli gliserska kapelica ponudi več, četudi malo tolče po valovih.
Katerakoli gliserska kapelica ponudi več, četudi malo tolče po valovih.
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Poglej še Nerezine 630, ki je nekaj podobnega, vendar malo bolj dodelana, s calafuro catarsi 600 pa nimam izkušenj!
Hrvati imajo še Leidi 660 in Pičuljan 720, ki pa je zgodba zase.
Hrvati imajo še Leidi 660 in Pičuljan 720, ki pa je zgodba zase.
Morski Vuk
-
- Pridružen: 22 Nov 2018, 19:33
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
http://shrani.si/f/j/yo/2G04Gkbx/dsc8128.jpgHarry napisal/-a: ↑17 Maj 2019, 10:05No si že blizu razumevanja koncepta RIB. Rigid inflatable boat predstavja kratico za večino današnjih gumenjakov, kar v bistvu pomeni da si kupil dva čolna v enem. Trdo dno ki se ne zvija pluje tudi brez klobas, tako kot zadnje 2/3 boston whalerja, tube pa dajo dodaten vzgon in bočno stabilnost na razburkanem morju. Prav zaradi tega koncepta je postal moderni gumenjak še bolj priljubljen med uporabniki v extremnih razmerah.
Ja, in tudi hrvati imajo 7 gumenjakov s 2 motorji in krmarsko kabino za prestrezanje tihotapcev, ker njhov super hitri Sv Mihovil ni dovolj hiter za to nalogo.
Tole je parkirano v medulinu, 3je motorji,
dolžina? ?
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Brat od tega čolna pa je parkiran v Malem Lošinju in ima notranje dizle. Sicer čoln izgleda strupeno, ampak mislim da je vse skupaj po plovnih lastnostih malo čudno. Tisti na ML se vleče po vodi s celim trupom. Morda so outboardi boljša kombinacija.
- kojoti
- Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
malo za razvedritev, dober škaf...in da malo ujezim Harry-a , sploh ker je RIB spodvil rep
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Tudi jaz sem včasih tako norel z Dumi 410 in Yamaho 30.
Jajca ti zrastejo pri 15tih, pamet pa pride z leti, če jih doživìš!
Jajca ti zrastejo pri 15tih, pamet pa pride z leti, če jih doživìš!
Morski Vuk
- kojoti
- Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
cojones gor kohones dol...
Poglej kako se lepo drži, lahek, drsi po površini, stabilen, dobro zbalansiran, kompakten brez vibracij, odziven, ne šprica,..priznaš ne
Poglej kako se lepo drži, lahek, drsi po površini, stabilen, dobro zbalansiran, kompakten brez vibracij, odziven, ne šprica,..priznaš ne