NEPOTOPLJIVO PLOVILO

Odgovori
Uporabniški avatar
Harry
Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41

NEPOTOPLJIVO PLOVILO

Odgovor Napisal/-a Harry » 29 Apr 2019, 11:59

Razčistiti moramo pojem NEPOTOPLJIV. Kogovorimo o ladjah ima jo le te vodonepropustne prekate, ki zadržijo prodor vode v le en del potpalubja, zato ladja ostene na površini in potniki ostanejo suhi. Titanik ni imel vodotesno zaprtih pregrad.

Nasprotno pa je primanjših plovilh. Komore so velike samo toliko da čoln ne potone na dno, nikakor pa ne nudi varnosti potnikom.
Zakaj potem? Ekološki in zavarovalniški razlogi so glavni da pride do takih projektov
Morski Vuk

Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: NEPOTOPLJIVO PLOVILO

Odgovor Napisal/-a aegir » 13 Sep 2019, 00:24

Amerikanci imajo federalni zakon ki veleva, da vsi čolni do 20ft dolžine morajo biti nepotopljivi.

USCG trdi, da so rešili že na tisoče življenj.
Coast Guard rules that require boats smaller than 20 feet to float when swamped or capsized have prevented thousands of deaths over the last quarter-century.
Na netu je veliko slik kako to zgleda ko pridejo reševalci. Kakor zgleda, večina nepotopljivcev nudi zatočišče vsaj trem odraslim osebam.



Slika

Slika

Slika





Titanic (Olympic class ladja) ima 16 neprepustnih prekatov.
Samo jih je Titanic preveč preluknjal. Smola pač.
Olympic, prva od treh enakih plovil se je skozi dolgo življenje izkazal kot izjemno varna in učinkovita ladja, do te mere, da je dobila nickname "Old Reliable"
Če se prav spomnim je tudi utrpela večje poškodbe pod vodno liinijo pa ni šla na dno na račun teh prekatov.
Britannic, tretja Olympic Class ladja pa je bila potopljena med vojno in velja kot največji med vojno potopljeni ocean liner v zgodovini.

Slika

Slika

Kuhan_Vinček
Pridružen: 18 Jun 2019, 18:15

Re: NEPOTOPLJIVO PLOVILO

Odgovor Napisal/-a Kuhan_Vinček » 27 Sep 2019, 22:51

aegir napisal/-a:
13 Sep 2019, 00:24

Titanic (Olympic class ladja) ima 16 neprepustnih prekatov.
Samo jih je Titanic preveč preluknjal. Smola pač.
Olympic, prva od treh enakih plovil se je skozi dolgo življenje izkazal kot izjemno varna in učinkovita ladja, do te mere, da je dobila nickname "Old Reliable"
Če se prav spomnim je tudi utrpela večje poškodbe pod vodno liinijo pa ni šla na dno na račun teh prekatov.
Britannic, tretja Olympic Class ladja pa je bila potopljena med vojno in velja kot največji med vojno potopljeni ocean liner v zgodovini.
Hoj Aegir.

Tole glede smole pri Titaniku pa ne drži povsem. :)

Za Titanik je bilo usodno predvsem to, da so se vodotesne pregrade (watertight bulkheads) končale prenizko znotraj trupa.

Tekom konstrukcije so namreč zaradi nižjih stroškov gradnje in enostavnejšega gibanja po ladji vodotesne pregrade zgradili največ do nivoja E - prehod med z vodotesnimi pregradami razdeljenimi oddelki trupa je namreč možen samo s pomočjo stopnišč, kar upočasni gibanje po ladji (glej shemo ladje spodaj).

https://www.encyclopedia-titanica.org/t ... deckplans/

Zaradi predrtih prvih 5 prednjih prekatov, se je Titanik s premcem pogreznil v morje do te mere, da je voda prestopila vrhe vodotesnih pregrad in se začela prelivati v naslednje prekate.

Po tragediji Titanika so pri White Star Line-u ostale parnike razreda Olimpic nadgradili - med drugim so jim povišali vodotesne pregrade (nekatere vse do nivoja B - na Titaniku so bile najvišje samo do nivoja E).

Zato sta bila Olympic in Britannic bistveno varnejši ladji - iz lekcije, ki se je zgodila Titaniku, so implementirali MNOGO dodatnih varnostnih rešitev (od višjih pregrad, dvojnega trupa (Titianik je imel samo dvojno dno), večjega števila rešilnih čolnov itd.).

Zanimivo branje:

http://www.titanicology.com/

Zanimiva animacija:

https://www.youtube.com/watch?v=rs9w5bgtJC8

Uporabniški avatar
aegir
Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28

Re: NEPOTOPLJIVO PLOVILO

Odgovor Napisal/-a aegir » 21 Okt 2019, 02:55

Nekaj stvari so res spreminjali po potopitvi titanika ampak bistvene spremembe to niso bile in boljša nepotopljivost je bila jasno teoretična. Samo nekaj mesecev prej je bil tudi Titanic teoretično nepotopljiv. Kaj bi se v enakem scenariju zgodilo opympicu ali brittanicu, ne ve nihče.

Dejansko so v nadgradnji med leti 1912-13 prva dva prekata znižali z D na E deck.


The trio of ships incorporated advanced safety precautions into their designs, intended to mitigate the risk of flooding and all but eliminate the chances of foundering. Each ship featured an inner skin, a second layer of 1.25 in (31.8 mm) thick steel above the keel which created a watertight box along the bottom of the hull known as a "double bottom." 15 transverse steel bulkheads reaching 45 ft (13.7 m) up to E Deck (D Deck in the case of the two forward most bulkheads) divided the hulls of each ship into 16 watertight compartments, each equipped with an electric pump to remove floodwater. The compartments could be sealed by automatic doors from the bridge in the event of a collision, preventing water from spreading to other parts of the ship. Olympic and Titanic were so designed that either could stay afloat with four compartments breached.

Odgovori