Gumenjak vs plastičen čoln
- Primorc84
- Pridružen: 11 Jan 2019, 22:31
Gumenjak vs plastičen čoln
Lep pozdrav
Zanima me vaše mnenje gumenjak vs plastika sam imam Solcio 4,8 star pa težak čoln pa sem kar zadovoljen z plovbo po morju. Sem pa pred lastništvom dosti rental govorim do dolžine 5m.
Enkrat sem rental gumenjaka in kako je ta hudič skakal po morju mi še vedno ni jasno napram mojemu ki gre kar lepo v val. Res je tukaj dejstvo da je moj čoln težak 500 kg ni formula ma gre, se pa ne spomnem kake znamke je bil gumenjak ma se mi zdi da je bil 4,8m z 60km.
Po drugi strani pa prebiram kako vsi hvalijo gumone da je bolša plovba in bolj stabilen zaradi tub verjetno manj guncanja.
Zanima me vaše mnenje gumenjak vs plastika sam imam Solcio 4,8 star pa težak čoln pa sem kar zadovoljen z plovbo po morju. Sem pa pred lastništvom dosti rental govorim do dolžine 5m.
Enkrat sem rental gumenjaka in kako je ta hudič skakal po morju mi še vedno ni jasno napram mojemu ki gre kar lepo v val. Res je tukaj dejstvo da je moj čoln težak 500 kg ni formula ma gre, se pa ne spomnem kake znamke je bil gumenjak ma se mi zdi da je bil 4,8m z 60km.
Po drugi strani pa prebiram kako vsi hvalijo gumone da je bolša plovba in bolj stabilen zaradi tub verjetno manj guncanja.
En mrzu gemišt še raje en knc terana in ena feta pršuta nazdravje.
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Ključna je seveda dolžina (ne samo pri čolnih), vendar je tudi zasnova (tehnika) pomembna
Klasični široki gumenjaki (kot je tudi moj) niso neki biseri v valovitem morju. Treba je dat težo malo bolj naprej in po gasu ene 23 do 25 vozlov na valove. Ruka precej, ampak ko ujameš kontrafazo nabijanja nekako prereže val in gre.
Druga zgodba pa je od 5.5m naprej sploh pri kakšnih namenskih izvedbah. Tu definitivno izstopa VSR 5.80. Vozne zmogljivosti so enormne. Valov dobesedno ne čutiš, po valovitem morju smo tiščali 33 vozlov in na polno v zavoj... Najprej se tega sploh ne upaš narest. Klasičen gumenjak bi najbrž razpadel. Je pa res tudi, da je VSR 5.80 neuporaben za družinsko dopustovanje - da je familija cel dan na čolnu, ker to je zgolj lupina, okrog tubusi in na sredi jahač, na koncu motor.
Prednost manjšega gumenjaka (5m) je v visokih valovih oz. težjih pogojih. Je nepotopljiv kar je bistvo v primeru da te nekaj resnega dobi na morju.
Tube gumenjaku dajejo vzgon pri počasni vožnji i, zato zglisira pri nižji hitrosti in je bolj ekonomičen. Pri visokhi hitrostih ga V od plastike toliko porine ven, da je kontakt tub z morjem minimalen ali ga sploh ni. Soeveda spet odvisno od izvedbe.
Ma pa tudi slabosti.
Klasični široki gumenjaki (kot je tudi moj) niso neki biseri v valovitem morju. Treba je dat težo malo bolj naprej in po gasu ene 23 do 25 vozlov na valove. Ruka precej, ampak ko ujameš kontrafazo nabijanja nekako prereže val in gre.
Druga zgodba pa je od 5.5m naprej sploh pri kakšnih namenskih izvedbah. Tu definitivno izstopa VSR 5.80. Vozne zmogljivosti so enormne. Valov dobesedno ne čutiš, po valovitem morju smo tiščali 33 vozlov in na polno v zavoj... Najprej se tega sploh ne upaš narest. Klasičen gumenjak bi najbrž razpadel. Je pa res tudi, da je VSR 5.80 neuporaben za družinsko dopustovanje - da je familija cel dan na čolnu, ker to je zgolj lupina, okrog tubusi in na sredi jahač, na koncu motor.
Prednost manjšega gumenjaka (5m) je v visokih valovih oz. težjih pogojih. Je nepotopljiv kar je bistvo v primeru da te nekaj resnega dobi na morju.
Tube gumenjaku dajejo vzgon pri počasni vožnji i, zato zglisira pri nižji hitrosti in je bolj ekonomičen. Pri visokhi hitrostih ga V od plastike toliko porine ven, da je kontakt tub z morjem minimalen ali ga sploh ni. Soeveda spet odvisno od izvedbe.
Ma pa tudi slabosti.
- aegir
- Pridružen: 05 Sep 2018, 20:28
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Za gumenjake ne vem ampak meni so lani na 5m banji bennett flapi delovali nekaj dni in če jih v valovitem morju prav postaviš naredijo veliko razliko. Ravno toliko jih moraš dol porint, da čoln poreže zgornji del valov in ne gre v ferkvenco valovanja.
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Slabosti pa so naslednje:Ma pa tudi slabosti.
- manj prostora kot na primerljivo velikem klasičnem čolnu
- trajnost tub
- cena
V moje pogledu je gumenjak izključno namenjen bolj "športni" navtiki, oz. služi kot sredstvo, s katerim družina na morju dela dnevne izlete do cca 30NM v eno smer. Na cilju se lahko izkrca ali pa tudi ne. Otroci gumico znajo zelo dobro izkoristit za svoje plavalne podvige. Proti večeru lepo domov spat v apartma.
Vse to lahko tudi s klasičnim čolnom, vendar meni gumica zaradi nekaj postov višje omenjenih lastnosti bolj paše.
Moj komplet mi tako nudi, da smo v mesecu dopusta vedno na drugi lokaciji. Čeprav že vse poznamo se ne naveličamo, ker dnevni doseg je kar velik. Ko je dopusta konec, sem sam brez pomoči, dodatnega dela in stresa vse sposoben spravit iz vode, zrihtat kot je treba in lepo domov - in to skupaj z otroci in ženo, ki ni kaj preveč prikrajšana za čas, ki ji ga namenim če čolna nebi imeli.
Nikakor pa ne vidim pravega smisla v gumenjakih preko 6m dolžine. Za zgoraj omenjeno uporabo družina preko 6m realno ne rabi. Če se človek gre bivanje na morju ali želi imeti komfort barke s kabino je gumenjak popolnoma zgrešen.
To je samo moje videnje.
-
- Pridružen: 17 Jan 2019, 16:58
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Moj glas gre plastiki. Tako je moje mnenje po 45 letih nautike. Ima pa vsak svoje + in -. Vsak posameznik naj bi pred odločitvijo probal eno in drugo v primerljivih pogojih, potem seštel + in - in potem se je lažje odločiti.
Pripominjam, da kar je za enega plus je lahko za drugega minus. Postaviti trditev kaj je boljše je riskantno.
Pripominjam, da kar je za enega plus je lahko za drugega minus. Postaviti trditev kaj je boljše je riskantno.
- Harry
- Pridružen: 18 Okt 2018, 11:41
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Najprej povejmo novim navdušencem za navtiko, da je gumenjak najbolj primeren za začetek in prve izkušnje.
Kasneje je zelo odvisno kaj bomo počeli na vodi in seveda koliko denarja za plovilo imamo.
Obdelajmo povprečno mlado družino z dvemi mulci cca 10 let in budgetom cca 15k€.
Plastika povprečen fisherman 5m, motor 60km.
Čoln gre po mirnem lepo, v veter do neke mere lepo reže valove, ob razburkanem morju ga prične valjati, ko ne more več izglisirati, se spremeni v škaf, ki ga zaliva z vseh strani.
Ko povabiš prijatelje, ki imajo preko 100kg in ne znajo hoditi po čolnu ti ga še trezni skoraj prevrnejo.
Žena in mulci bodo prvi dopust vsi plavi od srečanj s trdo plastiko.
Gumenjak 5m, plastično dno 40km.
Guma gre po mirnem lepo, v veter do neke mere lepo reže valove, ob razburkanem morju ostane stabilen, ko ne more več izglisirati, še vedno lepo pluje, ker tube držijo stabilnost in se dvigujejo skupaj z valovi, tako da ga z boka manj zaliva kljub nižji višini stranic.
Kljub temu da je postora manj, je manj tudi trdih srečanj.
Oba porabita cca isto, ker je za gumenjak dovolj manj konj, kar se tiče vzdrževanja je tudi približno isto: avto s kljuko, sevis pri mojstru garaža.
Naslednji rang cca 30k€.
Tule gre za 90% uporanikov tehtnica na stran plastike, ki postane pri 7,5m približno tako plovna in stabilna kot gumenjak pri 5m.
Tistih 10 % z gumo tule ne bom opisoval, gre pa noro! Rezervirano za posebne potrebe!
Oboje pa ima žal isti problem: Marina, dvigalo in cena vzdrževanja kmalu preseže vrednost plovila.
Pa lep dopust, jaz ga v torek barvam, v petek gre spet v vodo do novembra!
Kasneje je zelo odvisno kaj bomo počeli na vodi in seveda koliko denarja za plovilo imamo.
Obdelajmo povprečno mlado družino z dvemi mulci cca 10 let in budgetom cca 15k€.
Plastika povprečen fisherman 5m, motor 60km.
Čoln gre po mirnem lepo, v veter do neke mere lepo reže valove, ob razburkanem morju ga prične valjati, ko ne more več izglisirati, se spremeni v škaf, ki ga zaliva z vseh strani.
Ko povabiš prijatelje, ki imajo preko 100kg in ne znajo hoditi po čolnu ti ga še trezni skoraj prevrnejo.
Žena in mulci bodo prvi dopust vsi plavi od srečanj s trdo plastiko.
Gumenjak 5m, plastično dno 40km.
Guma gre po mirnem lepo, v veter do neke mere lepo reže valove, ob razburkanem morju ostane stabilen, ko ne more več izglisirati, še vedno lepo pluje, ker tube držijo stabilnost in se dvigujejo skupaj z valovi, tako da ga z boka manj zaliva kljub nižji višini stranic.
Kljub temu da je postora manj, je manj tudi trdih srečanj.
Oba porabita cca isto, ker je za gumenjak dovolj manj konj, kar se tiče vzdrževanja je tudi približno isto: avto s kljuko, sevis pri mojstru garaža.
Naslednji rang cca 30k€.
Tule gre za 90% uporanikov tehtnica na stran plastike, ki postane pri 7,5m približno tako plovna in stabilna kot gumenjak pri 5m.
Tistih 10 % z gumo tule ne bom opisoval, gre pa noro! Rezervirano za posebne potrebe!
Oboje pa ima žal isti problem: Marina, dvigalo in cena vzdrževanja kmalu preseže vrednost plovila.
Pa lep dopust, jaz ga v torek barvam, v petek gre spet v vodo do novembra!
Morski Vuk
- kojoti
- Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
od kar imam Boston Whaler-ja 15, nimam več niti enega + za gumico. 100% za plastiko
-
- Pridružen: 18 Okt 2018, 06:48
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
Do sedaj sem imel gumico
Naprej pa tole:
Sem kar zmeden kaj naj vse vzamem s seboj....Nimate dovoljenj za ogled prilog tega prispevka.
- kasaudio
- Pridružen: 27 Sep 2018, 09:32
- kojoti
- Pridružen: 20 Jan 2019, 19:40
Re: Gumenjak vs plastičen čoln
@kasaudio
90ks
Mali Maestral z lesenim dnom in Tomos 4, potem večji s Tomosom 10 in kasneje Yamaho 15, Ris scorpio F25 z Yamaho 8, 15 in 25, Novomar 280 z Yamaho 8 in Marinarja 400 z Yamaho 25. Ko sem se odločil za čoln med 4.5m in 5m in max 60ks sem izbral BW-ja 15 med Marshall-om M80, Marsea-jem 80 (favorita) in Joker Coaster-jem 470.
90ks
Mali Maestral z lesenim dnom in Tomos 4, potem večji s Tomosom 10 in kasneje Yamaho 15, Ris scorpio F25 z Yamaho 8, 15 in 25, Novomar 280 z Yamaho 8 in Marinarja 400 z Yamaho 25. Ko sem se odločil za čoln med 4.5m in 5m in max 60ks sem izbral BW-ja 15 med Marshall-om M80, Marsea-jem 80 (favorita) in Joker Coaster-jem 470.